یکی از مهمترین خصوصیاتی که یک فروشنده می بایست داشته باشد اخلاق خوب است .فروشندگان با اخلاق خوب قطعا موفق تر ، مردمی تر ، پر رونق تر و شادترند ولی در عوض کسانی که اخلاق را در مسیر کار خود قرار نمی دهند و همان گونه که همیشه هستند در جامعه حاضر می شوند اینگونه نیستند . اخلاق در فروشندگی یکی از مسائلی است که متاسفانه در کشور ایران توسط فروشندگان جدی گرفته نمی شوند و هرکسی در هر صنفی بسته به شخصیت و رفتارهای خود وارد کسب و کار می شود و به همان گونه که هست خواهد ماند . در یک محله ای از تهران دو فروشنده سوپر مارکت با اختلاف 25 متر از یکدیگر مشغول کارند . به وضوح در تصویر زیر می توان دید کدام موفق تر ، شادتر ، پر رونق تر و مردمی تر است .در اینجا مغازه دار سمت راست تصویر سوپر مارکتش در سر خیابان قرار دارد و مغازه دار سمت چپ هم در همان راستای مغازه اولی با فاصله ی 25 متر واقع شده است و هر کدام مشغول کارند . بسیاری از مشتریان از جمله خود من با نزدیک بودن مغازه اولی به سمت مغازه دوم جهت خرید روزانه میرویم . تجربه بسیاری از مشتریان این است که فروشنده ی اول اخلاق خوبی در کار ندارد و با نوع نگاه ، طرز برخورد و حرکاتش مشتری را دلسرد و نادم و پشیمان از خرید خود می کند . به راستی نظم و رونق را در کدام تصویر بیشتر می بینید ؟ بدون اینکه وارد هر کدام از این مغازه ها شده باشید شمای خواننده قضاوت کنید همین الان کدام مغازه را انتخاب می کنید ؟ 

 



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها